Hva vi går igjennom
Vår arbeidslivsavdeling holder to webinarer i første halvdel av 2025. Første webinaret sendes allerede den 23. januar og en rekke advokater fra avdelingen går gjennom relevante arbeidsrettslige temaer.
1. Sykefravær – oppfølging og tilrettelegging
Forhandlingene om ny IA-avtale fra 2025 strandet. Hva innebærer dette for oppfølgingen av sykefravær blant ansatte? Oppfølging og tilrettelegging for sykemeldte ansatte er særlig relevant i lys av den markante økningen i sykefraværet i Norge.
2. Hjemmekontor og yrkesskadedekning
Høyesteretts dom i HR-2024-1571-A gir flere viktige avklaringer om når arbeidstakere er yrkesskadedekket og har sentral betydning for enhver som arbeider helt eller delvis på hjemmekontor. Vi ser nærmere på dette, og gir noen praktiske råd til hvordan arbeidsgivere bør organisere hjemmekontor for sine ansatte.
Meld deg på her